Verhaal Lisa

(vervolg) Lisa Mulder

Ieder schooljaar vinden er 4 overlegmomenten plaats over deze leerling. Bij ieder overlegmoment sluit Conny aan. Conny volgt de leerlijnen van de leerling en stelt de doelen samen met ons. Met name op het reken en sociaal-emotioneel gebied helpt Conny ons met te kijken naar wat passend is voor de leerling en hoe we het kunnen aanpassen voor haar. 

Conny komt af en toe ook op school om de leerling te observeren of om samen met de leerling en met mij te werken. Als er vanuit school vragen zijn aan Conny, dan hoef je maar te mailen of ze langs wil komen en dan kijkt ze met je mee. Dit werkt erg prettig! 

Wanneer we merkten dat de leerling niet meer mee kon doen met de rekenstof van de huidige jaargroep, zijn we met Conny en moeder om tafel gaan zitten en hebben we besloten dat de leerling een eigen leerlijn zou gaan volgen. Sinds dit schooljaar (2019-2020) zijn we gestart met een eigen leerlijn rekenen voor de leerling. De methode maatwerk sluit veel beter aan bij het niveau van de leerling. De leerling ervaart rekenen nu als een fijn vak. 

Share by: