"In 2015 is er een leerling vanuit het speciaal onderwijs op de reguliere basisschool geplaatst in het kader van Passend Onderwijs. Deze leerling heeft een lichamelijke beperking en ADD en vindt rekenen erg lastig. Conny is als Ambulant begeleider vanaf het begin betrokken geweest bij dit proces. Zo heeft ze samen met de groepsleerkracht, de intern begeleider, de ergotherapeut, de fysiotherapeut, moeder van de leerling en de onderwijsassistente (gekoppeld aan deze leerling), ieder schooljaar weer opnieuw gekeken hoe verder te gaan met het ontwikkelingsproces van de leerling."
"Conny is altijd een hele fijne collega geweest. Je kunt op haar bouwen. Ze heeft veel deskundigheid en kennis in huis. Onder andere over autisme, rouwverwerking en ADHD. Hiermee kan ze teams ondersteunen met vragen over een groep of over specifieke leerlingen. "
"Conny is voor veel collega’s die vragen hebben over zorgleerlingen een fijne sparringpartner. Ze beschikt over heel veel kennis die ze graag met ons deelt."
"Wat ik het fijnste aan de begeleiding vond is dat je met zijn tweeën was want ik ben best snel afgeleid en druk. Nu kan ik rustig blijven zitten. Conny was altijd heel aardig maar als je niet goed luisterde kon ze ook streng zijn."
"Ik heb Conny leren kennen in een best heftige fase in mijn kleuterklas waar een aantal jaren geleden een moeder was overleden aan kanker.
"Hoe ga je met rouw om, met zulke diverse en jonge kinderen? Hoe leg je uit wat kanker is en hoe zorg je dat een dag toch een 'goede' dag kan blijven voor zowel jezelf als de kinderen uit je klas, in het bijzonder het kind in rouw?"
"Bij een bezoek aan het gezin van een overleden leerling hebben we alle ver- en ingezamelde spulletjes inclusief een mooi foto-album van heel veel mooie momenten op school, aan de ouders gegeven. Het was heel mooi en zwaar."
"Ik ken Conny al heel lang. Vanuit haar functie als ambulant begeleider heeft ze op onze school verschillende kinderen, ouders en leerkrachten begeleid. Haar deskundigheid (o.a. motoriek, syndroom van down, gedrag, omgaan met rouw) heeft er mede toe bijgedragen dat een aantal kinderen in het regulier onderwijs kon blijven."
"Conny is aan onze stichting verbonden voor een aantal ondersteuningsarrangementen.
Zij is zeer deskundig op het gebied van het ontwikkelen van onderwijs op maat aan kinderen met leer- en ontwikkelingsproblemen. Ze kijkt samen met school en ouders naar de inhoud van arrangementen; welke leerlijnen worden gevolgd, welke materialen/ middelen zijn passend, etc. Daarnaast monitort ze samen met school de vooruitgang van deze leerlingen en denkt desgevraagd mee over passend vervolgonderwijs."
"Vanaf schooljaar 2015-2016 tot heden heeft Conny zich, als ambulant begeleider voor een aantal basisscholen van Lijn 83, ingezet om passend onderwijs te realiseren voor kinderen, die iets extra's nodig hebben. Ze heeft zich vooral bezig gehouden met kinderen, waarbij sprake was van een leer- dan wel een gedragsprobleem. De begeleiding richtte zich op het individuele kind door observaties, gesprekken met het kind zelf, de ouders en zo nodig de gemeente en het bovenschools ondersteuningsloket."
"Van mijn vijfde tot mijn 12e jaar kreeg ik, iedere week op school hulp van Conny. Ik heb ADD en PDD NOS. Conny snapte goed wat ik voelde en waarom dingen lastig voor mij waren. Conny heeft mij erg goed geholpen."